Największe błędy popełniane przez nowicjuszy dropshippingu
Spis treści
Dropshipping to nowoczesne i dosyć popularne rozwiązanie wśród osób, które zakładają sklep internetowy. Scedowanie wielu obowiązków i przeszkód związanych z prowadzeniem sklepu online na inną firmę, może sprawić, że czujność niejednego przedsiębiorcy zostanie uśpiona. Firmy oferujące gotowe rozwiązania właściwie większość rzeczy za nas zrobią. Ale czy to wystarczy, aby odnieść sukces ? Otóż nie. Okazuje się, że największe błędy popełniane przez nowicjuszy to:
Brak wiedzy na kluczowe tematy
Najważniejsze tematy, z którymi koniecznie trzeba się zapoznać to:
- prowadzenie firmy (podatki, ZUS, dokumenty sprzedaży)
- reklama i marketing
- optymalizacja sklepu, copywriting (czyli podstawy pozycjonowania strony www)
- polityka prywatności (RODO)
Realizację wymienionych wyżej zadań można co prawda zlecić innym firmom, ale będzie się to wiązało z dodatkowymi kosztami, na co nie każdego stać. Poza tym, jeśli się nie ma pojęcia na którykolwiek z tych tematów to łatwo zostać oszukanym. Po trzecie, jest możliwe, że firma nigdy nie osiągnie maksimum swego potencjału.
Tak więc, chcąc wejść w dropshipping, trzeba zainwestować najpierw w siebie, a konkretnie w swoją wiedzę, przynajmniej na wyżej wymienione tematy.
Zbyt wysoka marża
Ten błąd popełniają nie tylko właściciele sklepów online. Na początku, ceny w sklepie powinny być jak najniższe (konkurencyjne) po to, aby zdobyć zaufanie klientów i pozytywne opinie. Są to jedne z najważniejszych wartości, na których opiera się dosłownie każdy biznes.
Co prawda dropshipping nie wymaga tak dużych nakładów finansowych jak tradycyjny sklep, ale nie oznacza to, że nie wymaga jej wcale. Główna zasada mówi: aby zacząć zarabiać najpierw daj coś od siebie.
Brak kapitału na start
Dropshipping, mimo wszystko, wymaga podstawowych inwestycji na:
- reklamę i marketing
- program do fakturowania
- programy do integracji z hurtowniami, kurierami, portalami aukcyjnymi czy płatnościami online
- wsparcie techniczne (informatyka, programisty)
Powinieneś mieć świadomość, że ostateczny rozrachunek będzie sprawą indywidualną, a więc warto, abyś rozważył początkowy kapitał, którym dysponujesz jeszcze przed założeniem sklepu
Zły wybór hurtowni
Platformy oferujące gotowe do wdrożenia rozwiązania współpracują z wieloma hurtowniami. To może wprowadzać w błąd. Uważam, że konieczne jest porządne rozeznanie się w temacie asortymentu, który oferuje dana hurtownia, czyli zrobienie researchu i dopiero na tej podstawie wybranie dostawcy towaru.
Jakich hurtowni unikać ?
- takich, które same sprzedają towar w detalu, ale po zaniżonych cenach
- są nowe na rynku, ponieważ mogą nie radzić sobie z obsługą zamówień w dropshippingu oraz dostępnością towaru
Inne błędy to:
- brak kontaktu z klientami. Niedopuszczalna sytuacja to zostawienie klienta bez opieki, np. nie udzielanie odpowiedzi na zadawane pytania lub pozostawienie bez pomocy przy zakupach w Twoim sklepie
- brak rozeznania rynku w interesującej cię branży. Bezwzględnie należy się orientować, jaki towar sprzedajemy i posiadać na jego temat trochę większą wiedzę niż tylko znajomość ceny
- podpięcie wielu hurtowni z różnymi produktami, np. AGD i odzież. Produkty powinny być z jednej branży i się uzupełniać
- brak świadomości na temat tego, ile czasu (dziennie) będziemy musieli poświęcić na obsługę zamówień
- ile czasu i pieniędzy będziemy musieli zainwestować w reklamę zanim sklep zacznie przynosić zyski
Przydatne strony:
Wysyłka produktów, która minimalizuje ryzyko i obniża koszty